reklama

Zo zákulisia študentského života v Indii

Študentský život na univerzite v Indii sa ani len trochu nepodobal tomu, na ktorý sme zvyknutí u nás. Hoci som nezažila žiadne bláznivé študentské párty, či nezabudnuteľné chodbovice, predsa len na mňa číhali mnohé zážitky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Toto nemôže byť univerzita!

Hneď ako som sa ocitla pred bránami školy, spadla mi sánka. Vítal ma obrovský areál, ktorý mal ďaleko od školy a skôr pripomínal malé mestečko. Okrem univerzity tu mali skutočne všetko: od vlastnej farmy, tkáčstva, cez nemocnicu až po hinduistický chrám. Možno by som niečo takéto očakávala na prestížnej európskej či americkej škole, ale určite nie v Indii. Keď to porovnám s infraštruktúrou a úrovňou našich škôl, rozmýšľam kde nastala chyba?!

Vládla tu naozaj „vyčilovaná“ atmosféra. Stres pred skúškovým? Tu neprípustné! Na študijnom Vám „milá teta“ nezaklapne dvere pred nosom 10 minút pred koncom úradných hodín. A profesora môžete bombardovať hoci aj s osobnými otázkami, keď aj v sobotu o polnoci. Môj profesor bol pre mňa nie len poradcom na diplomku, ale aj osobným lekárom, psychológom či cestovkou. Neveriacky pozeráte? Oni totiž veria, že vzdelávanie si vyžaduje viac ako len rozvíjať intelekt a pomáhajú študentom osobnostne rásť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Akupresúra v školskom parku
Akupresúra v školskom parku 

Aj keď to znie celkom lákavo, má to predsa len háčik. Pri nástupe do školy sa študenti musia na chvíľu rozlúčiť so svojou polovičkou. Romantické vzťahy nie sú povolené! Údajne to narúša koncentráciu a človek sa nemôže sústrediť sám na seba a rozvíjanie vlastnej osobnosti.

Obetný oheň Yagya

Ešte som sa len ráno o štvrtej prevracala na druhý bok, keď ma zobudila mladá študentka. Dievčina bola poverená zasvätiť ma do univerzitných aktivít a vôbec jej nebolo nič divné na tom, že je to na moje pomery celkom skoro. Nový deň predsa treba privítať Yagya rituálom, ktorého význam som najskôr vôbec nechápala. Myslela som, že som sa vrátila do obdobia čarodejníc. Veď ako by ste si vysvetlili sediacu skupinku žien pri ohnisku, ktoré čosi pospevovali popritom ako hádzali piliny do ohňa a lepili si ryžu na čelo?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Znie to síce komicky, ale za touto ceremóniou stojí celá filozofia. Ide totiž o znázornenie obety človeka, pre blaho druhých. Pripomínajú si, že pre rovnováhu v prírode a v živote nesmieme len brať, ale aj dávať. Počas rituálu sú do ohňa vhadzované obetné dary vo forme kokosového oleja, či špeciálneho dreva a korenín za sprievodného pospevovania mantry (hinduistická modlitba).

zamestnanci školy
zamestnanci školy  

Pašerák cesnaku

Poznáte to, ako naše babičky tisnú do nás cesnak, vždy keď nás napadne nejaká tá pliaga? Zatiaľ čo u nás je cesnak vynášaný na piedestál ako super liečivá plodina, tu mali na to trošku iný názor.

Keď som vyložila nákup s týmto posilňovačom imunity, nastalo vyšetrovanie! Cítila som sa, ako keby som priniesla do školy rastlinku marihuany! Pracovník internátu na mňa iba pohoršene pozrel a bez jediného vysvetlenia šmaril moju „voňavú“ bombu do koša. Vysvetlenie: v celom areáli je prísny zákaz konzumácie cibule a cesnaku. Podľa tradičnej ayurovedy (stará indická medicína) sa potraviny delia na tri skupiny. Jedna skupina rastlín evokuje v človeku dobro, druhá zvyšuje túžby a tretia nevzdelanosť. A práve cibuľa a cesnak patria do druhej a tretej skupiny, podľa čoho by už Slováci mali byť na úrovni Homo Erectus. Navyše veria, že tieto plodiny majú účinky ako afrodiziakum a rozptyľujú myseľ, čo je nežiaduce pri meditácii a modlitbách. No neviem, ja by som tej aróme pripísala skôr antikoncepčný efekt...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
rodinná večera u profesora
rodinná večera u profesora 

Iný kraj, iný mrav...

Samozrejme, že som opäť zahviezdila a neostalo iba pri cesnakovej afére. Našla som si ďalšiu príležitosť ako naštvať aj ostatných pracovníkov. 

Je celkom normálne pomôcť niekomu umyť riad, či postlať si vlastnú posteľ. To som si myslela až do momentu, kým som sa nestretla zoči-voči nazlostenej chyžnej. Tá ma skoro pohľadom prebodla, vždy keď som sa postavila od stola a začala som umývať svoj tanier. Jeden deň to už nevydržala a s namosúreným výrazom na tvári vyhŕkla: „To je moja práca!“ Nerozumela som jej rozhorčeniu, až kým som nebola oboznámená s ideou školy. Veria, že každý človek je jedinečný a má určité „nadanie“ alebo schopnosť ktorou dokáže prispieť spoločnosti. Každého úloha a práca je rovnako dôležitá a nerobia rozdiel medzi prácou manažéra či upratovačky. Jajáááj, nečudo že sa tak rozčertila! Veď som jej dala najavo, že je nepotrebná a neplní si svoje povinnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
skrášľujeme sa
skrášľujeme sa 

Blahodarne účinky kravského moču

Kravy sú v Indii posvätné. Darmo, tu si človek na hovädzích šmakotinách nepochutí a ešte aj na ceste im prednosť musí dať. Avšak to čo krava vylučuje, tomu je pripisovaná priam liečivá moc. Na tom by však nebolo nič zvláštne, pokiaľ by išlo len o mlieko či Ghee (purifikované maslo), ktoré sú základom Indickej gastronómie.

Jedného dňa mi moja indická kamarátka naordinovala skrášľovaciu kúru. Na tvár mi rozotrela pleťovú masku, ktorá urobila zázraky. Keďže som s tými blahodarnými účinkami bola vcelku spokojná, chcela som vedieť tajomstvo šéfkuchára. Chyba! Nadšenie sa razom rozplynulo, keď som zistila know how. Na tvári som totiž mala roztretý kravský moč! No musím povedať, že toto bol ten lepší prípad. Kravský moč sa u nich vo veľkom popíja ako liečivo na podporu imunity. Preto pitie spracovaného kravského moču tu nepovažujú za nič zvláštne. Hoci som za každú srandu, toto už bolo nad moje sily. Ale priznávam, že tú pleťovú masku si s obľubou ešte aj teraz čapnem na tvár.

Veronika Sustakova

Veronika Sustakova

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Cestovateľka a spoluzakladateľka vzdelávacieho projektu pre mladých NOtroubleGOtravel.com, ktorý otvára brány do rozvojových krajín. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu